قصة نجاح مشروع تعبئة التوابل وتغليفها مشروع بسيط واعلي الارباح

8


النهاردة مع اول قصة نجاح مصرية لربة منزل



 قصة نجاح للإستاذة شيماء شيمو نور انا منتجى استهلاكى عطارة على صغير بجيب جملة وبجزء يعنى بجيب مثلا كيلو فلفل اسود وبجيب اكياس صغيرة بقسمهم على اوزان جرامات

شيمو نور 1_ الفكرة جاتلى من هنا الجروب بتاعنا كان فى بوست استاذ محمد (غدارك) كان منزله بخصوص المحال ده انا قريته وبحكى 

لماما عنه دعمتنى نفسيا جدا وهى اللى مولتنى فى البداية بصراحة 2-ماكينة اللحام انا جبتها من محل عدد انا من الزقازيق فى شارع 

اسمه مولد النبى من هناك لكن ممكن تلاقيها عند اى حد بيبيع فوم وبلاستيك جبتها ب 95 جنيه مقاسها 20 سنتى متر

2-شيمو نور بالنسبة للطباعة انا روحت مطبعة جمب بيتنا عشان انا ساكنة جمب كلية طب جامعة الزقازيق فلاقيت مطابع جمبى روحت 

واحدة فى اخر الشارع اللى انا ساكنة فيه طبعت 100 ب15 جنيه لكل صنف 100 يعنى 100 فلفل و 100 كمون و100 شطة ب 45 بس 

الراجل عملى خصم اخد 353-شيمو نور البيانات اللى عليها كانت النور المحمدى للتعبئة والتغليف فى نص السطر وتحتها نوع المنتج: 

فلفل اسود مطحون وجمبها الوزن :10جم المفروض كنت طبعت تحتها تليفون رقم : 00000000 بس الصراحة انا نسيت وطبعا بتغيير 

البيانات من صنف لاخر4-شيمو نور بالنسبة للمحل اللى اخد منى ده جمب البيت مباشرة يعنى عارفنى وانا اصلا زبونته من اول 

مااتجوزت خد منى المنتجات ودفعلى فلوسها على طول هو بصراحة شجعنى على الفكرة بس طبعا مكسبه هو كبير يمكن اكتر منى بثلاث 

اضعاف بس انا قولت ان يبقى ليا رجل فى الشارع ومنه الناس هتعرفنىانتا  كمان 4-شيمو نور لما بطحن الحاجة بيكون على خلاطى اللى 

فى البيت العادى وبسيبه ثلاث ارباع طحن مش بودرة يعنى عشان الناس تطمن وتبعد عن فكرها اساليب الغش اللى العطارين بيعملوها 

يعنى فى ناس بتضيف للفلفل الاسود ملح عشان يزيد وزنه لكن انا بسيبه مجروش بشكل واضح

تم النقل من جروب مشروعات صغيرة براس مال اصغر

التعليقات

  1. يعنى اجيب اكياس واطبعها
    ولا اعملها ازاة

    ردحذف
  2. انا محتاج اعمل كده بس هل حد ياخد مني ويوزع هو

    ردحذف
    الردود
    1. انا ممكن اقوم بعملية التوزيع دي

      حذف
    2. مطلوب موزعين توارل لمصنع الشيف فريش بالهرم للتواصل ٠١١١٤٤٠٠١٦٤

      حذف
    3. مطلوب موزعين توابل لمصنع الشيف فريش بالهرم للتواصل ٠١١١٤٤٠٠١٦٤

      حذف
  3. كم الثمن الة تغليف في المغرب ارجو رد الة صغيرة مثل لي في الصورة و شكرا

    ردحذف
  4. مطلوب موزعين توابل تليفون 01004851850

    ردحذف
  5. يوجد لدينا توابل مغلفه جميع الانواع وجميع الاحجام للتواصل تليفون 01004851850 او وتس 01094253068

    ردحذف

المشاركات الشائعة